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[Espace IV] difference entre 2.0l t 165 et 170 cv

Dim 16 Mai, 2010 15:05
bonjour je suis en train de comparer deux espace 4 ,un de 165 cv et un autre de 170 cv quelle sont les difference entre ces 2 motorisation ( 2.0l turbo essence )et aussi est ce que je peut metre un boitier additionnelle de 170 cv sur un 165 cv vu que les moteure on l'air d'etre les meme
merci
Dim 16 Mai, 2010 15:05
Je ne sais pas quelles sont les différences techniques, mais le 170ch à eu peu plus de couple (20nm si mes souvenirs sont bons) à un régime un peu plus élevé.

Je ne pense pas que les différences soit flagrantes à la conduite ni qu'il soit si simple de passer le 165 en 170.

Si le 165 est plus intéressant en équipement ou prix ne fais pas attention aux 5ch à mon avis.
Transam
Modérateur PR émérite
Dim 16 Mai, 2010 15:05
L'ajout d'un boitier additionnel fait perdre toute homologation de la voiture vis à vis des assurances et du contrôle technique! C'est tout ce que ça fait!
Lun 17 Mai, 2010 17:05
bonjour j'ai eu la reponse a ma question
c'est tout simplement que l'espace de 170 cv est sortie en 2007 ou 2006 et qu'il a un FAP donc il on augmenter legerement la puissance du moteur pour contrer cet perte de puissance du au fap
Lun 17 Mai, 2010 17:05


170ch fait 170ch avec fap ou pas...

Lun 17 Mai, 2010 18:05


Un FAP ??? sur un 2.0l T ESSENCE ?????
Lun 17 Mai, 2010 19:05
j2c
Membre d'honneur
Lun 17 Mai, 2010 20:05
je me disais aussi . du FAP sur de l'essence..

Après, avant d'essayer de bidouiller pour gagner 5 malheureux chevaux que tu verras pas la différence.. (et voir ce que dit Transam à ce sujet..)

Tu ferais mieux d'aller les essayer et de voir quel moteur te plait le plus (et ça ne sera peut-être pas forcément.. le plus puissant)
Lun 17 Mai, 2010 20:05
Elle sort d'ou cette info exclusive

Mer 19 Mai, 2010 19:05
un FAP sur un M4RT trop fort pare contre le boîtier c'est bofff
Jeu 20 Mai, 2010 00:05
F4RT
Sam 13 Nov, 2010 08:11
Excuse me in english.
First question is, when Renault will stop to implement highly unreliable element from LUK DualMassFlywheel. This flywheel degraded the price of used cars up to 50% with damaging the conrod bearings and push reputation of Renault down under. My first Renault Gordini from 1970 was far more reliable, but now with F4R794 Espace I am unable to find classic type FW to change, shame on Renault.
Mer 16 Fev, 2011 20:02
At the end I found apropriate classic FlyWheel for my Espace IV 2.0T. This came from Trafic II, which has the same PK6 gearbox and the same type engine but classic clutch. Why is impossible to get any information from Renault? Do you really need 1000€ more from me for such as crap of LUK.

Mer 16 Fev, 2011 20:02
it's just because the Trafic's FlyWheel is not in the technical definition of the Espace configuration ...

then it is not in the informatic system for this vehicle ..

And not in the "homologation" definition of the espace (but don't appears in the list of tagged parts for homologation).

Actually most of Renault LCV (trafic / master and equivalent Nissan and GM (opel Vauxall)) configuration are with "heavy flywells" and not dualmass flyweel but it could change soon.
rpm91
Modérateur PR
Mer 16 Fev, 2011 21:02
joztom a écrit:
At the end I found apropriate classic FlyWheel for my Espace IV 2.0T. This came from Trafic II, which has the same PK6 gearbox and the same type engine but classic clutch. Why is impossible to get any information from Renault? Do you really need 1000€ more from me for such as crap of LUK.

Genuiene Renault part for Trafic II is LuK clutch too
And your ears could not appreciate the strange acoustics of PK6 gearbox without dualmass flywheel

Serge, all flywheels of Master III are dual mass flywheels
Jeu 17 Fev, 2011 18:02
oups ... je parlais des II ...
Dim 15 Mai, 2011 20:05
I recognized few members, poisoned with technical atraction DMF with double costs for replacement. Last week I endly changed all of clutch system on my 2.0T with excellent success. Old mounted DMF has about 5cm free play circumferential, allmost without springs and also some milimeters play in axis way, this was very healty for my PK6_013. Classic type clutch is equal elastic like DMF, more reliable, without failure tendency and high costs after about 100 years evolution of classical clutch. There are no any vibration detected, I open say, I have some minor expected. I got improovement on start with lower revolutions possibility and endly is able to drive from 5kmh with 2nd gear, former with bad DMF was this impossible. I recomend trasformation, there are few pictures available on privat if need.