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[Mégane II] Défaut de fabrication dans le moteur (1.5 DCI)

Salut. Tout d'abord fâché mon français.

Ma voiture est une 1.5 dCi Renault Megane Break II à partir de 2007.

Que pouvez-vous me parler des problèmes dans les grandes coquilles de palier de fin sur les moteurs dci (Renault, Dacia, Nissan).

Les parties ont fait irruption tôt, environ 100.000 trop 150,000 km de de Km! Dans des conditions normales comme vous le savez cette pièce de vivre une vie de voiture, de 400,000 km »ou plus. Je ne sais pas de matériel de wich cette pièces sont faites, pouvez-vous me dire Quels matériaux sont fait le gros bout coussinets de ce moteur?

Au Portugal, c'est un problème pertinent et est ignoré par Renault portugais, est-il aussi en France?

Pouvez-vous les gars me fournir l'adresse principale du français Renault, adn également l'adresse e-mail?

Merci beaucoup.
Dernière édition par larry.kubiak le Mer 02 Juil, 2014 17:07; édité 1 fois
Bonjour et bienvenue,

désolé mais j'ai rien compris .... google trad ?

essayes en Anglais ce sera peut être plus compréhensible

sinon l'adresse du SRC France est dans ce topic: https://www.planeterenault.com/forum/tous-modeles-coordonn..-renault-t28532.html
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R9 GTL puis rover 416 GSI(période Honda) puis R11 GTX (92cv) puis R19 RTdT Alizé puis Mégane 1 Coupé 2.0 puis clio 4 RS chassis Cup. Actuel : Toyota C-HR Hybrid
Hi. First off all sorry my French.

My car is a Renault Megane II Break 1.5dci from 2007.

What can you tell me about the problems in big end bearing shells on dci motors (Renault, Dacia, Nissan).

Those parts broke early, about 100.000 Km's too 150.000 km's!! In normal conditions as you know this parts live a car life, 400.000 km 's or more. I don't know of wich material this parts are made, can you tell me wich material are made the big end bearing shells from this motors?

In Portugal this is a relevant problem and is being ignored by Portuguese Renault, is it also in France?

Can you guys provide me the the major address of French Renault, adn also the email address?

Many thanks.
Notre ami portugais ne parlerait pas des coussinets de bielle ?
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Le gras, c'est la vie
I'm talking about this:

http://s22.postimg.org/qdy0gi7qp/Big_end_bearing_shells.jpg (image trop grande)

Big end bearings

Thanks
We have some engine specialists on the forum. Let's wait for their feedback.

You have this problem on your car ? With how many kilometers ?
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Le gras, c'est la vie
Hi. Ok, let's wait.

No, I want to prevent me. I want the Renault through oil analysis discard the premature wear of these parts. Renault makes this analysis who has made ​​revisions always there.

Renault does not want to do this analysis. My car only made ​​revisions in Renault up to 60,000 Km's inclusive. The car has 130,000 Km's. Even if i support the full amount Renault doesn't wanto to do this oil analysis.

Thanks.
c'est bien ce que j'a avais cru comprendre si je me rappelles bien on a pas eu d'alerte sur le forum pour les K9K a propos des coussinets (la pompe Delphi oui mais les coussinets non) donc a moins que les moteurs viennent du Brésil (c'est le cas pour pour les K4 avec option E85)
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Hi Srg2.

It's a K9K 732.
dans la série on marche par élimination .. 2003
==> pas de FAP (en fait c'est la génération des 7**)

did you have the full oil analysis ???

i have a little interest of that thing for datas ..

:crazy:

wouahhh faut que j'arrêtes moi...

edit : auretografe
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Dernière édition par Srg2 le Mer 02 Juil, 2014 18:07; édité 1 fois
rpm91
Modérateur PR
Message Mer 02 Juil, 2014 20:07
There used to be failing bearings in 1,5 dCi in the years 2003 - 2006, but since 2007, it's very reliable after supplier switch.

Even if Renault does not want to do such un analysis, any independent specialist could do it for you.

But checking those kind of analyses on development engines, I can say its quite difficult, as you always find lots of iron or copper, even if any part looks brand new after complete endurance test.
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Hi.

I did an oil analysis by myself but it was inconclusive, have a little wear of iron and aluminium. I Need another one to compare.
:pense:
euhhh normalement les coussinets sont majoritairement composés de cuivre/bronze non ??
sinon j'ai rien compris au film... (ce serait pas la première fois ...)

voir de l"acier + alu dans une analyse d'huile ça me paraît dangereux ==> grosso modo acier = segments alu = bloc moteur

mais bon je peux me tromper
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rpm91,

I replied without seeing your post.

The computer system of my Renault engine is still one that is at risk. The warning is there to analyze aquandoda change the "distribution" belt.

Much of what I've read and heard, the problem is the lack of a slot lock the big end bearing. The new Renault that is put on notice these engines also do not have this slot.

I try to realize that analyze the wear of iron and aluminum is normal.
:sifflote: no this engine is not cool (thats why Daimler and others japanese car makers choose it .. ) :pense:
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rpm91
Modérateur PR
Message Mer 02 Juil, 2014 20:07
If you worry about your bearing reliability, you can synchronize their replacement with timing belt change and oil drain.

It's not that much expensive to add the bearings set and 1 or 2 working hours in the same time as standard maintenance.

It's better to change for nothing than not to change and break the bearings, even if the best remains not to change and not to break, which is the most probable case :mrgreen:
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Srg2, who said that?

Wath i'm telling is a real problem, it's on Renault informatic system!!
Dernière édition par Casusa le Mer 02 Juil, 2014 21:07; édité 1 fois
:sifflote:
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That was also what I thought, but it's out of Renault who think otherwise. The big end beraring not bring such as groove your move can go in a problem where there is not. At this stage I am focusing on the analysis to the oil because the car already has 130,000 Km's and mudeia the timing belt at 100,000 Km's. Always made ​​revisions 15,000 15,000 Km's and use 5W40 Castrol Edge.
sorry ... je vais le faire en french


techniquement je comprends pas ton problème (probablepent juste un manque d'information mais en en version brute c'est ben euhhh ... Bip ! )
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Message Mer 02 Juil, 2014 21:07
I'm trying to sensitize the Portuguese by French Renault Renault to take this problem if it exists, it is a manufacturing defect. As an example I have another car Renault petrol with 350,000 that was never tweaked the engine!


Sauter vers: